خرید مبلمان

فهرست مطالب

راهنمای خرید مبلمان

برای خرید مبلمان چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

برای خرید مبلمان شتاب‌زده عمل نكنيد؛ زيرا تصميم شتاب‌زده وقت و پول شما را هدر می دهد. اگر شما براي خريد وسيله مورد نيازتان به اندازه كافي فكر نكرده باشيد، با دو مشكل رو به رو می شويد كه چندان برای شما خوشايند نخواهند بود. يكي اينكه ممكن است مجبور شويد آنچه را خريده‌ايد پس بفرستيد و دوم اينكه مجبور شويد با وسيله‌ای زندگي كنيد كه با آن احساس خوبي نداريد.

خرید مبلمان

نکات مهم در حین خرید مبلمان

چقدر فضا داريم؟

اندازه‌گيري دقيق فضا به شما اين كمك را مي‌كند كه مقياس و اندازه دقیق جنسی را كه لازم داريد، به دست آورید. شما براي يك فضاي كوچك چه وسايل واقعا ضروري نياز داريد؟ همچنین يك فضاي وسیع ممكن است اين معني را بدهد كه مبلمان شما به نوعي به صورت پراكنده چيده شده‌اند. درست همانند قطعات كوچكي كه بر روي سطحي ريخته شده باشند و به نوعی القاگر بی‌نظمی خواهند بود. شما بايد با در نظر گرفتن اندازه فضاي خود و مبلماني كه مي‌خريد، فضاي زندگي خود را جذاب و منظم کنید.

کاربرد مبل مورد نظرتان چیست؟

مبلمان منزل به دو گروه راحتی و مجلسی تقسیم ​بندی شده و راحتی ها همان طور که از نامشان پیداست بیشتر برای اتاق ​نشیمن یا استفاده ​های معمول خانواده استفاده می​شود. گروه دیگر صرفا برای مهمانی طراحی شده است. فارغ از تعریف دقیق و استاندارد برای این دو گروه لازم است بدانیم با توجه به شرایط زندگی فعلی باید مدل​هایی را انتخاب کنیم که دارای دو کاربرد همزمان باشند یعنی هم بتوان از امکانات مجلسی بودن آنها استفاده کرد و هم از کاربرد روزمره ​شان لذت برد. پس بجاست که هنگام انتخاب به این موضوع توجه دقیق و ویژه​ای داشته باشید تا مبادا دوباره مجبور به تغییر و تعویض مبلمان خود بشوید. در این مرحله بد نیست بدانید

مبلمان با روکش های پارچه ​ای یا روکش نانو و قابل شست و شو بودن بهترین گزینه برای خانواده هایی است که فرزند خردسال دارند. چون به هر حال احتمال کثیف شدن مبل توسط خردسالان بسیار زیاد است اما در مورد مبلمان راحتی لازم به یادآوری است استاندارد اینگونه مبلمان یک متر عمق، ۱.۵ متر طول، ۹۰ سانتی متر ارتفاع کلی و نشیمنگاهی با ارتفاع نیم متری از زمین است.

خرید مبلمان

ترفند تعويض روكش‌ها

شما مي‌توانيد مبلماني بخرید كه به راحتي بتوانيد روکش آنها را تعويض كنيد يا بشوييد و بدين صورت شما هيچگاه مبلمان تكراري نخواهيد داشت. اگر مبل مورد نظر براي فضايي است كه بچه‌ها به طور دائم در آن حضور دارند و قرار است روي آن بالا و پايين بروند، پس بهتر است از مبلماني با دسته ظريف استفاده نكنيد . همچنين رنگ آن را نيز روشن انتخاب نكنيد که زود به زود کثیف شود.

رنگ مبل

در خرید مبلمان، یکی از ویژگی‌هایی که باید مورد توجه شما باشد، رنگ مبل است. با توجه به فضای خانه شما و روحیه‌ای که دارید، باید رنگ مناسب را انتخاب کنید. همچنین اگر شما آدمی هستید که پیوسته از رنگ‌ها انرژی می‌گیرید و رنگ‌ها برای شما حس و حال خاصی ایجاد می‌کنند، بهتر است دقیقا آن رنگی را که می‌خواهید یا مجموعه‌ای از رنگ‌ها را در کنار هم انتخاب کنید. زیرا شما با رنگ مورد علاقه خود احساس راحتی و شادی خواهید کرد. همچنین شیک بودن و جلوه داشتن مبل شما نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نوستالژيك‌ها

یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه ویژه داشته باشید، این است که ممکن است شما مبلمان و آثاری هنری در خانه داشته باشید که رنگ‌ها و طرح‌های آنها را در ارتباط با هم انتخاب کرده باشید، اکنون که قرار است برای خرید مبلمان اقدام کنید، سرنوشت آنها چه می‌شود؟ خیلی از مبل‌ها، قالیچه‌ها و آثار هنری که از قبل دارید می‌توانند منظره و احساس خوبی برای شما به وجود بیاورند البته اگر قبل از خرید لوازم جدید، حواس‌تان به ویژگی‌های آنها باشد و خرید جدید خود را مرتبط با آنها انجام دهید. با این کار اتاق شما در هم و بر هم به حساب نمی‌آید بلکه تبدیل به مجموعه‌اي می‌شود که ارتباطی زیبا و هنری با هم دارند. با این کار شما هم خرید نو و مناسب انجام داده‌اید و هم هزینه کمتری صرف کرده‌اید؛ زیرا برای قسمت‌هایی از خانه خود از همان مبلمان قدیمی استفاده کرده‌اید که جلوه‌ای تازه نیز یافته‌اند.

خرید مبلمان

به فوم مبل دقت کنید

یکی از نکات مهم در خرید مبلمان فوم و اسفنج مبل است. معمولا تشک‌های دبل یکی از مناسب‌ترین، نوع تشکی است که در ساخت مبل مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ چراکه به راحتی قابل شست‌و‌شو هستند. نکته دیگری که در فوم مبل باید دقت کنید این است که فوم‌ها از نوع سرد باشند یا اگر به جای فوم در ساخت مبل از اسفنج استفاده شده، اسفنج‌ها ۳۰کیلویی باشند. بد نیست بدانید نوعی از فوم به نام فوم گرم در بازار به‌کار می‌رود که به ۳ماه نکشیده قابلیت خود را از دست داده و در اصطلاح می‌خوابد.

اما از کجا بفهمیم فوم استفاده شده در مبل سرد است یا گرم؟ یکی از راه‌های ساده این است که بعد از فشار وارد کردن به فوم سرد، فوم خیلی زود به حالت طبیعی خود بازمی‌گردد اما فوم گرم بعد از تحمل فشار با کمی تأخیر به حالت طبیعی خود برمی‌گردد. اگر هم از مبلی خوشتان آمده که در آن از اسفنج استفاده شده حتما دقت کنید که اسفنج ۳۰یا ۳۵کیلویی باشد. این نوع اسفنج‌ها سفت و قابل شست‌و‌شو هستند و با گذشت چند‌ماه از خرید مبل شکل و شمایل خود را از دست نمی‌دهند.